måndag 12 juni 2017

För hon har tagit studenten... Lycka och tacksamhet...

Foto: Jerry Honkala

Foto: @linneasteen

Foto: @linneasteen

Systrarna Flum <3









Korad som klassens hippie och efter kämpande med obalanser som utbrändhet och annat som hör livet till ibland var dagen inne.
Den dag då skolåren övergår till vuxenlivet.

Det har inte varit lätt, men stoltheten och kärleken som jag bär på och lyckan över hur underbar dotter jag fått äran att ha i mitt liv brinner inombords.
Hon gjorde det.
Dessa tre gymnasieår har utvecklat henne enormt då hon helt och fullt kunde vara sig själv.
Hon står upp för människan oavsett kön, djuren och naturen.
Vi har alla rätt att få vara som vi är.
Hon går emot samhället med mycket som inte gör gott för oss och står utan rädsla upp för det också.
Hon skippade studentmössan och den vita klänningen för ett annat alternativ, för det som är hon och i mina ögon mycket snyggare än den onödiga mössan.
Studenten är lite uppschasad med konsumtion, status och fasader oftast kan jag tycka.
Med överenskommelse med skolan och lärare om att lyssna på sin hälsa då hon inte alltid klarade att ta sig till skolan med utbrändheten i hasorna, och bara göra det som krävdes för ett godkänt, ändå lyckas få ett stipendium för de elever med högsta betygen :O
Hon som jag struntar i betyg utan vi anser man gör det man kan och gör mer med det som är intressant för en själv.
Sen beror det på lärare osv hur de sätter dom och vad de tycker...
Vi är alla bra på olika vis och det är viktigt att tänka på, vi har alla olika gåvor.
Chockad stod hon då där på scenen och funderade om det blivit något fel haha, hon vill inte skylta med stipendier etc.
Men det är ändå en fin gåva för allt slit hon har haft med ohälsa, det är hon verkligen värd och det som ger ännu en kick framåt i livet.
Att man låter universum ta hand om det man själv inte kan klara av på nåt sätt.
Släppa kontrollen och lyssna på sin kropp och själ.
Att vara sig själv och inte låta någon annan eller samhället bestämma över en.
Vi är dom vi är och vi välkomnar lärdomar på vår väg genom livet.

Jag är en stolt mamma med otroligt mycket kärlek till en underbar själ som gång på gång får till sig lärdomar och står stark i den hon är..
Min dotter, tack för att du finns i mitt liv och att du vill dela det med mig.

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar