lördag 3 juni 2017

Jag blir rörd och stolt...





(Foton tagna från Malin med tillåtelse)

En vecka kvar... 
Hoppas det blir sol så känsliga jag kan bära solglasögon för att dölja mina tårar :D
Är så otroligt glad att dottern valde teater på estet.
Klassen och sammanhållningen som de har är otrolig, mentorn och läraren Jakob som ser ungdomarna, att de ska vara sig själva och ha ett liv och ej vara elitmänniskor som skolorna/samhället strävar efter nuförtiden.
Dessa tre år var de bästa skolåren dottern har haft på många sätt.
De vann klasskampen där de verkligen bjuder på sig själva och har roligt tillsammans och umgås för studentfest.. de är alla så fina!!

Hon har haft mycket dessa veckor, men av väldigt mycket roligheter.
Det tar men det är något som är en gång i livet och hon har försökt balansera så gott det går.
Studentmössan skippar hon och har en annan sorts "huvudbonad" just för att hon tycker det inte är hon och är onödigt.
Precis som jag kände men som föll av "traditionen" och min osäkerhet att ännu en gång gå utanför ramen.
Blev ibland mobbad eller vad man ska kalla det när jag hade klädesplagg etc som stack ut.. sådant som var trendigt men som i stort sätt ingen i skolan bar på orten.
Jag vågade inte alltid vara Jag pga min osäkerhet och blyghet.
Det har ändras med tiden trots att det ibland ännu kan kännas jobbigt när människor påpekar saker att de ska vara konstiga ;)
Men jag är rörd och jag är så otroligt stolt över den dottern är!!
Hon utforskar och står upp för sig själv och är i ständigt lärande om sig själv, som vi alla.

Låt alla vara som de är och ta hand om varandra <3

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar