onsdag 28 juni 2017

Lyssna noga min vän vad jag har att säga till mig själv...



Lever lite på gränsen nu med vad jag orkar och inte.
Kroppen och knoppen börjar varna mer och mer att det är dags... dags att vila och återhämta mig en smula, samla ny energi.
Jag är lite envis (mycket), är just nu lättirriterad mitt i "kvinnoveckan" och pga utmattning,
är lycklig i själen och försöker samtidigt lyssna... är jag sann mot mig själv i allt och lyssnar jag ordentligt på vad jag har att säga?
Det krockar alltid... utmattningen och rastlösheten.
Men när detta blir så vet jag.. det är dags att lägga sig ned och inte använda huvudet för mycket ;)

Solen och värmen kom med så mycket gott, som så mycket annat är just nu.
En härligt god sommarlunch i solen blev det också med den godaste tahini/tamaridressingen på rött lättsmält ris, diverse grönsaker/rotgrönsaker, tofu och blötlagda brynta cashewnötter samt pumpakärnor.
För att smälta detta och försöka komma ner lite i varv drogs jag till min kraftplats i skogen.
Doften och fåglarnas samtal ger mig lugnet tillbaka.
Jag trivs, och jag kan fortsätta att le, andas och känna glädje i hjärtat.
Tänk att en plats kan dra i en så mycket.
Tänk att en plats kan tala till en utan ord.
Ja, jag trivs... trots det som kan vara...

Är tacksam att leva, och tacksam med allt universum sänder mig och de som finns nära.. <3
Det går som det går... lever i nuet.. ;)

Natti på er fina :*

<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar