fredag 23 juni 2017

Midsommarafton...








Det har varit en skön dag i vår oas.
Ingen av oss ville ta oss iväg på något firande så vi skapade något eget.

Drog några kort, och de fortsätter på samma linje som alla andra budskap etc :)
Bestämde oss för att ta en växtrunda och plocka lite blommor och annat fint.
Där går vi dottern och jag och blir alldeles till oss av naturen och allt fint som växer runt oss haha.
Man har liksom fått klarare syn på allt.. helt fantastisk känsla är det.
På hemvägen stötte vi på ett gäng vackra stora tuppar och hönor som var nyfikna på oss.
Fick även se ett gäng brevduvor som gjorde små konster i luften och fick en liten pratstund med ägaren som välkomnade oss tillbaka :)

Som vanligt gör vi lite som vi känner för med dessa traditionella dagar.
Är vi inte sugen på just det som ska vara denna dag så gör vi och äter något helt annat helt enkelt ;)
Kvällen bestod i ännu mer mys bestående av en bloody mary och spela carcassonne.

Nu är man sådär lite mör och känner sängen lockar på en.
Dock sitter jag fortfarande här i soffan med några ljus tända och hör regnet utanför fönstret.
Att bara få skriva lite innan drömmarna tar över igen känner jag tacksamhet för.
Just för att jag vet hur jobbigt jag hade det med det jag älskade under några år.
Att inte orka tänka och försöka stå ut med smärtan det medförde.

Jag tar några steg till, och några till...

Natti på er i midsommarkvällen :*

<3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar