onsdag 21 juni 2017

Sommarsolstånd och det som är...





Litha- sommarsolståndet- midsommar.
Solen- elden och återförening mellan fader- moder... kärlek, energi och glädje.

Dessa dagar känns det som att så mycket kommer upp, iallafall sedan den 20 juni då jag började drömma väldigt intensiva drömmar igen och vaknade av dem.
Dottern och jag drömde om pappa/morfar samma natt och det visade sig vara mer sammanträffande med det.
Vi har varit med om lite annat här hemma med och mycket budskap/klarheter som dykt upp.

Denna tid är allt mer öppen mellan världarna som finns.
Dags att plocka sju sorters blommor och lite annat ;)
Behöver ut mer i naturen också dessa dagar, så får se om kroppen orkar med det.


Det blev en liten utflykt igår till fina Björnön med en go själ, trots att vinden tog i lite vid vattnet.
Jag kan bara inte hålla mig från att bli lite fascinerad över natur och djur.. som vanligt haha.
Ormbunkar som stod där i mängder så långa, vackra och stolta... en sädesärla som flög framför oss fram och tillbaka och stannade upp i luften tittande på oss med sina fina vingar flaxandes.

Sädesärla - Från Solöga
Våga prova. Min gåva till dig är att ha en egen uppfattning.
Gäller att skaffa sig en egen uppfattning och inte fastna i tvekan.

Ormbunke- Från Solöga
Du kan skapa dina egna möjligheter.
Visdom: Med min kraft skapar jag ett bra liv. Jag skapar de möjligheter jag behöver.
Skapa medvetet de möjligheter du söker.
Ändra på tankar och känslor som hindrar dig genom att kalla tillbaka kraften ifrån dem...

Som vi har pratat om det :D
Att inte döma och att göra något som man från början inte kanske har vågat/velat gjort pga olikheter eller något helt annat.
Kan vara om mycket och allt.

Så nu provar jag nya grejer...
Det är spännande trots att osäkerhet och rädsla kan dyka upp lite här och var.
Men att tveka när något kommer till en t ex är dumt.
Tänk om det är helt rätt väg att gå? :)

Nu ska jag inte vara rädd längre.. prova kan man, annars vet man inte... ;)

Nu är det vila som gäller under midsommar, och bara vara i det som är och blir.

Natti och sov så gott :*

<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar