lördag 8 juli 2017

Den finaste jag har...





När man bara släpper allt och ler åt livet, då händer det rätt mycket.
Ibland kanske lite för mycket för mitt bästa, men det är ändå något gott.
Att få känna in och faktiskt förstå att man behöver justera vissa tankar och känslor för att hamna i mer rätt läge.
Det är inte ofta hjärnan och den gamla känsla som kommer upp har rätt eller är sund.
Inte alls egentligen.
Men det är bra läxor :D

Nu är det dotterns tur att lära sig livet som vuxen och fortsätta med allt annat som är.
Hon är fantastisk som en ansvarsfull vuxen och tar tag i göromålen.
Mycket erfarenheter som nu ska börja skapas, spännande!!
Men sedan är det då det med att gå efter sin intuition och göra sådant som man verkligen vill och må bra av.
Än sålänge går det bra, bara hon inte fastnar i något sedan som det är svårt att bryta sig loss från trots missnöje etc.
Nu lever vi i nuet och njuter av den stunden.

En dag med lite regn och en kvav luft i oasen gör att jag får min vila som behövs.
Det har varit lite för roligt att leva ett tag och det tar verkligen ut sin rätt.
Balanserat har jag gjort, men det blir ändå mycket intryck,fysiskt och annat som sker inombords.
Mer än det brukar vara.
Men jag är så tacksam att det har fungerat rätt okej ändå.
Ibland har jag varit så utmattad att det inte har känts som att jag har haft en kropp, 
men det har löst sig..
Nu är det Summer Meet här i staden och mer glädje, skratt, folk, sol, mysigt umgänge och äta gott ute har det blivit.
Men som sagt.. nu börjar kropp och knopp släpa efter så smått.
Nu gör inte jag hysteriskt mycket hela dagarna, men i mina mått mätt så är det mycket mer än vanligt.
Är bara så lycklig över att få klara av det, att få leva i det och samtidigt utveckla mig själv på flera plan.
Samtidigt så har jag haft min egna lilla praktik med präglingar, andra människor och annat som dykt upp som man får hantera.. det är kul att det går lite lättare och att göra det lite bättre trots att vissa saker fortfarande sitter lite hårdare förankrat därinne.
  Det är kul med livets skola helt enkelt och försöka leva i nuet så mycket det går :)

Ni får ha en fortsatt fin helg :*

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar