måndag 10 juli 2017

Det har inte varit lätt... men det tar sig...



Veckans horoskop från Astrobloggen
Förstår varför jag har varit som jag har varit de här dagarna haha, så roligt ;D

Dagar med känslor och öppna sår.
Känna sig som att något rinner och sugs ur en, som att skinnet och benen bara blir ett skal av något som fanns.
Kroppen blir svag och skör och har betett sig konstigt ett tag.
Det känns verkligen som att något suger ur den energi eller något annat, märklig känsla.
Ja just känslan är svår att beskriva, och det hårda arbete för att minska trycket över bröstet och tankar som inte är jag utan endel av den destruktiva hjärnan, 
och spåren av såret som plötsligt öppnade sig...
Det var min verklighet just då.
Sårbarheten och öppenheten tog jag mod till att exponera som så ofta.
Jag behövde lyssna inåt, sortera och få andra att förstå.
Om salt strös i såret gör det ont, men bara min upplevelse såklart och kan inte kräva förståelse när kanske inte alla kan se det :) 
Ena stunden vill jag bara tacka för mig och sticka därifrån..från frustrationen, osäkerheten, att kanske inte alltid bli helt förstådd...
Men vad hjälper det att fly?
Jag har valt att utvecklas, få lärdomar och läka mina sår.
Men man är så fruktansvärt sårbar när man vågar och står kvar trots att känslan som just nu är blandad från varifrån den kommer sliter i en.
Det är guld värt att ha människor som finns när utmattning och tårar tar över.
Ibland är det inte lätt när man känner sig annorlunda eller är högkänslig.
Det är inte alltid lätt att ha obalansen som också krockar med viljan och att saker och ting inte alltid klickar med varandra.
Inte alltid lätt när man själv tycker om att lära sig kommunicera om allt med människor och andra har svårt för det. 
Jag älskar människor som vågar stå där nakna och dela av sina tankar och känslor.
Att prata om livet, leva livet och känna samhörighet.
Ja livet händer.. ;)

Tack för lärdomarna och fina människor som finns och passerar, mer kommer det att bli... livet kommer med lite sådant här då och då för många.
Denna fullmåne har nog kommit med mycket som skakat om mig totalt, tar så lätt in energier från allt och alla ;D

~ Tog mig ut för att höra dig viska
skogen ropade, jag svarade hallå
Ingenting jag kände förminskades
då jag klättrade upp på min fina platå.

Kan höra fågelsången spela
jag tror på varenda ord den ger
Mitt hjärta fylls med stor ånger
då jag lämnade och ej fann den mer.

Med tiden jag hörde den sjungas igen
den lockade mig ut från mitt skal
Låt bördan jag bar få sköljas iväg
jag vet att då stannar jag kvar. ~
/Lindha

Njut av en fin kväll med kärlek, både till er själv och andra :*


<3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar