måndag 3 juli 2017

Livet händer...


video
(Dottern grönt uppträder på cityfestivalen med andra fantastiska ungdomar)





Black Rose

Rytterne Röj, Jan Johansen och Nixon

Tacksam... dagar som varit och dagar som kommer.
Glädjen har bubblat i mig, stoltheten har lyst upp mitt hjärta, rädslor har skippats, möten, samtal som har varit givande och värme har frodats.

Jag försöker våga... ta steget ut och vara sårbar i olika situationer.
Det är inte bara i skrift som jag vill ta det steget.. skrift är en trygghet för mig så där kan jag vara hur öppen och sårbar som helst, det har jag inga problem med alls.
Det är så viktigt att kunna släppa och bara vara i verkliga livet.. i handlingar och i varandet.
Att våga känna och förstå att ingenting är farligt.
Vi kommer alltid få lärdomar i det vi behöver lära oss i livet och ibland är det jobbiga känslor och saker gör ont.
Men ofta är de också fantastiska och man sprudlar inombords.
Måste våga göra det man verkligen vill göra i livet och släppa den där osäkerheten.
Det är dock jobbigt för mig... fobierna/rädslorna som tar över kroppen och tanken som tvekar om jag verkligen är bra nog eller vågar släppa taget och öppna upp...
Klart jag kan.. men att komma dit och få hjärnan/egot att förstå det också... ;D
Men jag kör på så gott jag kan så får det bära eller brista.

Dagarna som varit har varit underbara och fulla av intryck.
Festival och umgängen.
En dotter som har jobbat med föreställningar för både barn och vuxna.
Hon är så engagerad.
När barn kommer fram och vill ge henne kramar och hon berättade hur mycket det gav henne, det berör mig.
Och att hon är så framåt och vuxen i samtal med andra osv.
Hinner inte med, och jag är så stolt.
Tack underbaraste dotter för den du är..vilken utveckling du har gjort med allt <3

Min vila har nu varit viktig.. skogspromenader likaså.. samt meditation på min kraftplats.
Kroppen triggades.

Tog med datorn till sovrummet trots att jag helst inte vill ha den där och 
 kröp ner under täcket.
Här kan jag höra regnet ösa ned utanför fönstret och musik nå mina öron.
Med rökelse får mina luktsinnen komma till ro.
Det blev en myskväll i min ensamhet med ett leende på läpparna och en lugn hjärna som fått bra med vila.
Man kan njuta en måndag också...

<3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar