torsdag 6 juli 2017

Under ytan... men vi hittar alltid svaren, där i botten av oss själva...



Vaknar upp efter drömmar om en liten söt guldhamster (Från Solöga: Skapa tid och utrymme att ta hand om dig själv) och ett gammalt ex som satt i frisörstolen för att få en snyggare frisyr och bli klippt ( Klippa av håret kan symbolisera det mentala, tankar och vår kraft).
Morgonen kändes olustig, och likaså nu då jag sitter i min oas på soliga balkongen och försöker få styr på mitt inre.
Jag vet att det bara är känslor och något som inte är än själv som försöker styra.
Jag känner mig lite vimsig och en tår vill komma trots att jag inte kan gråta just nu.

~Ett samtal med mig~

Kan jag inte bara få släppa den där tåren
känna att det rann ut och försvann.
Kan inte allt vara som förut då jag skrattade
då vi var sams med varann.
Du dyker upp när helst du vill och kan
men det jag allra mest önskar är att du försvann.

Något är större än du och jag
vi bor under våra tak var dag.
Ser fram emot din åsikt, dina tankar och dina ord
blir lugn efter alla dina andetag.
Kan du se vad som finns och vad vi har
vi lever med varandra var eviga dag.

Finns här för dig och du för mig
förlåter dig närhelst du vill.
Du står där och glittrar i min dimmiga syn
jag ser dig från oasen från min höga vy.
Nu ska jag torka bort det suddiga från mina ögonvrår
du vet att det är det jag kallar mina gamla sår.

Du är den jag älskar, du är den jag åtrår mest
den som finns när jag behöver som bäst.
Nu ska jag låta dig gå och vara den du är
fast jag vet att det inte borde vara så här.
Vi finner en lösning bortom tid och rum
det som får oss att leva varje liv var eviga sekund.

Vi har funnit vi har åter fått
styrkan i stegen och lov att skörda vår sådd.
/Lindha

Det är nu det vänder och dagen börjar ta fart.
Jag har varit så glad mest hela tiden under så lång tid.
Klart att det inte fungerar att vara så för länge ;D
Det sköna nuförtiden är att jag fortfarande har kvar den bra känslan trots att något annat vill skymma den för en stund.
Vem kan inte vara glad i solen och i en stad där en folkfest breder ut sig denna helg och med början, ja idag ;)

Nu vill jag bara skapa känner jag, umgås och ha lite frid och glädje.
Lever i nuet så vad som helst kan ske egentligen.
Behöver bara lite push och någon som vill samma sak som jag.

Puss på er och fyll er dag med det ni vill och behöver :*

<3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar